10.01.2020

Στις μέρες μας όλο και περισσότερες επιχειρήσεις που εμπορεύονται προϊόντα ή προσφέρουν υπηρεσίες επενδύουν στην διαδικτυακή τους παρουσία. Το πλέον σύγχρονο κανάλι προβολής και διαχείρισης των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων είναι αναμφισβήτητα το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop). Μέσω αυτού, η επιχείρηση βρίσκεται με ένα κλικ δίπλα στον πελάτη της κι έχει τη δυνατότητα να ολοκληρώνει διαδικασίες άμεσα, εύκολα και με μειωμένο κόστος.

Συγκεκριμένα, οι Β2Β πελάτες ενός οργανισμού αποζητούν τη συστηματική αλληλεπίδρασή τους με αυτόν. Πρόκεται για χρήστες που καταχωρούν παραγγελίες με μεγάλο πλήθος γραμμών / τζίρο ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Συνεπώς, η ανάγκη για ψηφιοποίηση των δραστηριοτήτων της σύγρονης επιχείρησης σε σχέση με τους συνεργάτες της κρίνεται πλέον επιτακτική.

Τα οφέλη που προσφέρει ένα B2B e-shop είναι πολυάριθμα κι αφορούν τόσο λειτουργικότητες της ίδιας της επιχείρησης όσο και ενέργειες που σχετίζονται με τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Παρακάτω αναφέρονται συνοπτικά μερικά από αυτά:

1. Brand Awareness
Η ανάπτυξη ενός B2B e-shop, θα σας βοηθήσει να ενισχύσετε την παρουσία της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο, επιτρέποντας στο target group να γνωρίσει το προφίλ της εταιρείας σας καθώς και τις δραστηριότητές σας. Κάτι τέτοιο θα επιτευχθεί είτε δημοσιεύοντας τις σελίδες των καταλόγων σας είτε χρησιμοποιώντας στοχευμένο περιεχόμενο marketing. Συνοψίζοντας, η επιχείρηση σας θα επωφεληθεί από την υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, προσελκύοντας δυνητικούς πελάτες ή μεταπωλητές.

2. Αύξηση πωλήσεων
Ένα αποτελεσματικό B2B ηλεκτρονικό κατάστημα θα επιτρέψει στην επιχείρησή σας να ελιχθεί, προκειμένου να καλύψει τη ζήτηση της αγοράς και τελικά να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πελατών της. Με αυτόν τον τρόπο, η επιχείρηση θα επιτύχει τη δημιουργία νέων καναλιών πωλήσεων, αφού θα έχει την ευκαιρία να επεκτείνει το μερίδιο αγοράς της. Συνεπώς, η προσέλκυση νέων πελατών θα οδηγήσει την επιχείρησή σας σε άνοδο πωλήσεων. Παράλληλα, το κατάλληλο B2B e-shop θα σας επιτρέψει να εφαρμόσετε αυτοματοποιημένα ισχυρές τεχνικές cross-selling και up-selling, ενθαρρύνοντας τον επισκέπτη να προβεί σε αγορές συγκεκριμένων προϊόντων/υπηρεσιών που του έχουν προταθεί.

3. Μείωση διαχειριστικού κόστους
Ένα ισχυρό πλεονέκτημα που προσφέρει ένα B2B e-shop είναι η αυτοματοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών. Έτσι, οι διαδικασίες γίνονται πιο αποτελεσματικές την ίδια στιγμή που τα περιττά κόστη μειώνονται. Η απλοποίηση των διαδικασιών σε συνδυασμό με την μείωση του διαχειριστικού κόστους επιτρέπουν στην επιχείρηση να αυξήσει τα έσοδά της και τελικά να οδηγηθεί σε ανάπτυξη.

4. Αύξηση αποδοτικότητας & αποτελεσματικότητας
Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, μέσω της διασύνδεσής του με back-end συστήματα όπως το ERP (Enterprise Resource Planning), παρέχει εξαιρετικές ευκαιρίες για κάθε B2B οργανισμό να βελτιώσει την απόδοσή του. Δύο από τα τμήματα μιας επιχείρησης που επωφελούνται εξαιρετικά από την ανωτέρω ενοποίηση είναι τα εξής:
α. Τμήμα εξυπηρέτηση πελατών: Από τη στιγμή που οι παραγγελίες ολοκληρώνονται ηλεκτρονικά, το τμήμα μπορεί να επικεντρωθεί στις ουσιαστικές λειτουργίες που του αναλογούν. Η ανάγκη για επανακαταχώρηση δεδομένων σε ανεξάρτητα συστήματα εξαλείφεται με αποτέλεσμα να μειώνονται τα σφάλματα και να βελτιώνονται οι διαδικασίες διανομής κι αποθήκευσης.
β. Τμήμα πωλήσεων: Η δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης (remote access) στις παραγγελίες των πελατών (ιστορικό, τιμολόγηση κ.ά.) θα βοηθήσει την οργάνωση της φυσικής ομάδας πωλητών της επιχείρησης.

5. Analytics
Το B2B ηλεκτρονικό εμπόριο παρέχει στην επιχείρησή σας την κατάλληλη πλατφόρμα για μια ολοκληρωμένη εκστρατεία analytics. Ένα e-shop χονδρικού εμπορίου επιτρέπει στον εκάστοτε οργανισμό τη δυνατότητα να αξιολογήσει βάση αριθμών τις εκστρατείες Μάρκετινγκ, το μίγμα προϊόντος, την αποτελεσματικότητα των πωλήσεων, την αφοσίωση των χρηστών κ.ά.

Μια αποτελεσματική B2B πλατφόρμα σίγουρα θα ωφελήσει άμεσα την επιχείρησή σας. Ωστόσο, παρουσιάζει σημαντικά οφέλη και ως προς τους χρήστες της, δηλαδή τους δυνητικούς σας συνεργάτες. Το κύριο, ίσως, πλεονέκτημα είναι η βελτιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη.

Πελατοκεντρική εμπειρία
Η σύγχρονη επιχείρηση αναζητά τρόπους να ικανοποιήσει τις αυξημένες προσδοκίες των συνεργατών της όσον αφορά την αγοραστική τους εμπειρία. Μέσω ενός responsive B2B e-shop, η επιχείρηση προσφέρει στους συνεργάτες της (πελάτες, προμηθευτές, αντιπρόσωποι, διανομείς κ.ά.) τις εξής βασικές δυνατότητες:

  • Βελτιωμένη λειτουργικότητα αναζήτησης προϊόντων & υπηρεσιών.
  • User Friendly περιήγηση για την εύρεση των κατάλληλων ειδών προς παραγγελία και / ή τη μαζική παραγγελία τους.
  • Διευκόλυνση διαδικασίας πληρωμών (π.χ. χρήση πιστωτικού ορίου).
  • Προσωποποιημένη ενημέρωση των πελατών με τη χρήση BI reports (καρτέλα πελάτη, εμπορικά υπόλοιπα, ιστορικό παραγγελιών, trend αγορών μήνα κ.λ.π.).
  • Δυνατότητα αξιολόγησης προϊόντων & υπηρεσιών.
  • Μarketing Hub με διαθέσιμο ενημερωτικό και υποστηρικτικό υλικό.
  • Άμεση εξυπηρέτηση πελατών.
Η σύγχρονη επιχείρηση επενδύει στην ανάπτυξη εφαρμογών έξυπνων κινητών συσκευών.
Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Ανάγκη ή πολυτέλεια;