Η συνέντευξη του CEO της Softweb στο itspossible.gr

 
Softweb_02.jpg

 

Ο κ. Γιάννης Μπελεγρίνης από το its.possible.gr συνάντησε τον κ. Χαράλαμπο Δημητρακόπουλο, CEO της Softweb, προκειμένου να μάθει το success story της εταιρείας καθώς και πλάνα διείσδυσης σε νέες αγορές. Ο κ. Δημητρακόπουλος αναφέρει τα συστατικά επιτυχίας μιας νεοσύστατης εταιρείας σε περιόδους που η αγορά πλήττεται, δίνοντας σε νέους ανθρώπους με όραμα το έναυσμα να ασχοληθούν με το “επιχειρείν”. Υποστηρίζει, μάλιστα, ότι σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό ρόλο -όπως είναι αυτός του CEO- είναι σημαντικό να εκχωρούνται ευθύνες στα έμπιστα στελέχη, προκειμένου να ισορροπείται ο προσωπικός και ο επαγγελματικός χρόνος του εκάστοτε επιχειρηματία. Για το λόγο αυτό, πιστεύει ότι η επιλογή στελέχους για πρόσληψη αποτελεί μια διαδικασία – πρόκληση, στην οποία ο επιχειρηματίας πρέπει να εμπιστευτεί τις ικανότητες αντίληψης που διαθέτει. Τέλος, ο κ. Δημητρακόπουλος απαντάει σε καίρια ερωτήματα που απασχολούν τις σύγχρονες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον έντονα ανταγωνιστικό κλάδο της Πληροφορικής.

 

Γ.Μ: Ξεκινήσατε την επιχείρηση σας πριν από περίπου 11 χρόνια. Τι θυμάστε από εκείνη την (προ κρίσης) εποχή; Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να ξεκινήσει κάποιος μια επιχείρηση τότε και ποιες διαφορές υπάρχουν σε σχέση με σήμερα;

Χ.Δ: Στην περίπτωση μας, υπήρχαν πολλοί παράμετροι που υπονόμευαν τις πιθανότητες για να πετύχει το εγχείρημα, όπως το γεγονός ότι δεν είχαμε κεφάλαιο, ότι δεν είχαμε εμπειρία, ότι υπήρχε ήδη αρκετός ανταγωνισμός και φυσικά το ότι η αγορά μιλούσε ήδη για κρίση. Παρ' όλα αυτά είχαμε φιλόδοξο όραμα και ιδιαίτερη θέληση να κάνουμε την διαφορά στον τομέα μας. Τα μόνα μας όπλα ήταν ο χρόνος (ήμασταν 23 όταν ξεκινήσαμε την Softweb) και οι γνώσεις μας. Επιπλέον, πιστεύαμε ότι η οικονομική κρίση θα πίεζε αρκετά τον ανταγωνισμό που ήδη είχε μερίδιο αγοράς και θα δημιουργούσε ευκαιρίες ανάπτυξης για τις νεοσύστατες εταιρείες - μια υπόθεση η οποία όντως δικαιώθηκε. Συνεπώς, μπορούμε να πούμε ότι ο βαθμός δυσκολίας για το ξεκίνημα μιας εταιρείας ήταν λίγο πιο αυξημένος τότε σε σύγκριση με τώρα, κυρίως λόγω της επικείμενης κρίσης. Από την άλλη, μια εταιρεία που ιδρύθηκε μέσα στην κρίση, όπως η Softweb, είχε την ευκαιρία να αξιοποιήσει τις δύσκολες συνθήκες των τελευταίων ετών προς όφελός της και τα σχέδιά της για το μέλλον.

 

Γ.Μ: Για κάποιον που δεν γνωρίζει: Τι ακριβώς κάνει η εταιρία σας;

Χ.Δ: Στην Softweb σχεδιάζουμε και αναπτύσσουμε B2B, B2C και B2E επιχειρηματικά λογισμικά και εξειδικευμένες λύσεις σε επίπεδο Web και Mobile. Μέσα από την γκάμα των υπηρεσιών και των προϊόντων μας καλύπτουμε τις σύγχρονες ψηφιακές ανάγκες ηγετικών και ανερχόμενων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε διάφορους κλάδους της οικονομίας όπως βιομηχανία, παροχή υπηρεσιών, εμπόριο, αυτοκίνητο, μόδα, κατασκευές, οργανισμούς, δημόσιους φορείς, εκπαίδευση, διασημότητες, κ.α..

Στην 11ετή πορεία μας έχουμε υλοποιήσει πλήθος διαδικτυακών έργων (websites, portals, ηλεκτρονικά καταστήματα) και εφαρμογών για κινητές συσκευές, ενώ παράλληλα παρέχουμε τις αντίστοιχες υπηρεσίες υποστήριξης.

Περαιτέρω, έχουμε αναπτύξει προϊόντα (Ε-commerce και M-Commerce) τα οποία συμβάλλουν στην συνολική εταιρική αναβάθμιση των πελατών μας, αυξάνoντας τις πωλήσεις και μειώνοντας δραστικά τα κόστη τους.

 

Γ.Μ: Τελικά, πόσες ώρες δουλεύει ένας CEO;

Χ.Δ: Μου είναι δύσκολο να το προσδιορίσω σε έναv ακριβή αριθμό ωρών, και αυτό γιατί ζω με τον ρόλο του CEO σχεδόν καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας. Η αλήθεια, λοιπόν, είναι ότι συγκεκριμένος ρόλος απαιτεί πολύ από τον καθημερινό μου χρόνο.

Βέβαια, θα μπορούσε να ήταν και χειρότερα, αν δεν είχαμε δημιουργήσει μια δυνατή ομάδα στην Softweb, όπου όλοι λειτουργούμε με win-win τρόπο. Νιώθω ασφαλής στο να εκχωρήσω στους άµεσους συνεργάτες µου ευθύνες και να αναµένω προτάσεις και λύσεις για τα θέµατα που διαχειρίζονται, αντί να περιµένουν από µένα να τους πω τι να κάνουν. Γεγονός που μου δίνει τον απαραίτητο χρόνο, προκειμένου να διατηρήσω μια ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και την επαγγελματική μου ζωή.

 

Γ.Μ: Η εταιρία σας δραστηριοποιείται σε ένα πεδίο με έντονο ανταγωνισμό. Ποιο είναι το «μυστικό» (αν υπάρχει) για να ξεχωρίσει μια επιχείρηση μέσα σε αυτό το περιβάλλον;

Χ.Δ: Το "μυστικό" είναι να είσαι διαβασμένος, να προλαβαίνεις τις εξελίξεις και να διαφοροποιείσαι συνεχώς. Ακριβώς επειδή ο κλάδος μας έχει έντονο ανταγωνισμό αλλά και συνεχή ανάπτυξη, για να πετύχει μια επιχειρηση και να ξεχωρίσει πρέπει να είναι ευέλικτη και να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των σύγχρονων επιχειρήσεων αξιοποιώντας κάθε νέα τεχνολογική τάση.

Στην Softweb επενδύουμε συνεχώς στην τεχνολογική έρευνα και ανάπτυξη, στην ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού, στη δημιουργία νέων προϊόντων αλλά και στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προκειμένου να εξασφαλίζουμε την πρωτοπορία μας στην αγορά.

 

Γ.Μ:Αν αύριο το πρωί κάνατε προσλήψεις στην εταιρία σας, ποια θα ήταν τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα αναζητούσατε περισσότερο στους υποψηφίους;

Χ.Δ: Οι ρυθμοί αύξησης της ομάδας της Softweb κάθε χρόνο είναι σχετικά υψηλοί. Με σκοπό τη συνεχή βελτιστοποίηση της ποιότητας των υπηρεσιών μας, επενδύουμε στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των στελεχών της εταιρείας αυξάνεται, κατά μέσο όρο, περίπου κατά 20% ανά έτος.

Προσωπικά, όταν επιλέγω ένα στέλεχος βάζω σε προτεραιότητα την προσωπικότητα του, µετά τις δεξιότητες του, στην συνέχεια την εμπειρία του και στο τέλος τα πτυχία. Είναι σηµαντικό ο κάθε νέος συνεργάτης να "δένει" με την υπόλοιπη ομάδα. Είμαι βέβαιος για έναν υποψήφιο όταν βλέπω στο πρόσωπο του τη θέληση να παλέψει για να πετύχει και, φυσικά, την κουλτούρα να έχει σε πρώτο πλάνο την επαγγελµατική εξέλιξη και την καριέρα του.

 

Γ.Μ: Ποια είναι τα μελλοντικά πλάνα σας, αναφορικά με την Softweb;

Χ.Δ: H Softweb διαθέτει πλέον τη δομή και την τεχνογνωσία για να αξιοποιήσει το momentum της "μετά κρίσης" αγοράς , θέτοντας υψηλούς στόχους για το μέλλον. Τόσο η οικονομική κατάσταση της εταιρείας όσο και το έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό της, εξασφαλίζουν τα απαραίτητα εφόδια για να εκπονήσουμε με επιτυχία το φιλόδοξο πλάνο μας.

Στα μελλοντικά σχέδια μας, περιλαμβάνεται η διεύρυνση της γκάμα των προϊόντων μας στοχεύοντας στην ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των πελατών και των προμηθευτών τους και αντίστροφα.

Και μια είδηση, μετά από δύο (2) χρόνια παρουσίας στην Κυπριακή αγορά μέσω συνεργατών, σύντομα η εταιρεία μας θα έχει φυσική παρουσία με δικές της εγκαταστάσεις στην Μεγαλόνησο, ενισχύοντας σημαντικά την εξωστρέφεια της.

 

Διαβάστε περισσότερα στο its.possible.gr