14.12.2017

Πριν αναλύσουμε τα πολλαπλά οφέλη της ένταξης των mobile εφαρμογών στην επιχείρηση του σήμερα, ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στην παγκόσμια αγορά.

Σύμφωνα με πρόσφατες μετρήσεις περισσότεροι από 3,9 δισεκατομμύρια είναι οι χρήστες έξυπνων κινητών συσκευών (smartphones) ανά τον κόσμο την ίδια στιγμή που ο παγκόσμιος πληθυσμός αγγίζει τα 7,6 δισεκατομμύρια. Πρόβλεψη της εταιρείας “Ericsson” το Νοέμβριο του 2016 αναφέρει ότι ο αριθμός των χρηστών smartphones το 2022 σχεδόν θα διπλασιαστεί, αφού θα φτάσει τα 6,8 δισεκατομμύρια.

Κατά γενική ομολογία, η χρήση των smartphones άλλαξε ριζικά το 2008 όταν εμφανίστηκαν οι πρώτες mobile εφαρμογές. Η παγκόσμια αγορά είναι πλέον πεπεισμένη τόσο για το εύρος των δυνατοτήτων όσο και για τα ευεργετικά οφέλη που μπορεί να προσφέρει μια mobile εφαρμογή στον επιχειρηματικό κλάδο. Σε σχετική έρευνα εκτιμάται ότι το 2022 οι λήψεις mobile εφαρμογών σε παγκόσμιο επίπεδο θα αγγίξουν τα 284 δισεκατομμύρια.

Η εμπορική αξία που μπορεί να προσφέρει μια mobile εφαρμογή είναι αναμφισβήτητη. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως κλάδου και μεγέθους, επενδύουν σε προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω του mobile development, προκειμένου να ικανοποιήσουν όχι μόνο τις καταναλωτικές αλλά και τις εταιρικές τους ανάγκες. Παρακάτω αναφέρονται κάποιοι από τους βασικούς λόγους.

1. ΑΥΞΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΣΟΔΩΝ

Οι enterprise mobile εφαρμογές απλοποιούν εσωτερικές λειτουργίες, όπως οι πωλήσεις, η διανομή κ.ά με αποτέλεσμα τη μείωση των λειτουργικών εξόδων. Παράλληλα, οι επιχειρησιακές εφαρμογές προσφέρουν στους υπαλλήλους μια καλύτερη εργασιακή εμπειρία, αφού μετατρέπουν σύνθετα υπηρεσιακά καθήκοντα σε εύκολες κι ευέλικτες διαδικασίες. Γενικά, οι enterprise mobile εφαρμογές βοηθούν στη δημιουργία ενός ολιστικού περιβάλλοντος που ωφελεί τον εργοδότη, τους υπαλλήλους και κατ’ επέκταση τον πελάτη. Βάση των ανωτέρω προκύπτουν τα εξής:

  • Αύξηση της παραγωγικότητας
  • Αύξηση του ποσοστού της απόδοσης στην επένδυση μιας ισχυρής enterprise mobile εφαρμογής (Return on Investment-ROI).
  • Αύξηση εσόδων

2. ΕΝΙΣΧΥΣΗ EΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι χρήστες των social media μέσω mobile εφαρμογών παγκοσμίως αγγίζουν τα 2,56 δισεκατομμύρια. Μια επιχείρηση μπορεί να προσφέρει στους δυνητικούς της πελάτες εύκολη πρόσβαση μέσω direct log ins στην εμπορική της mobile εφαρμογή. Ο χρήστης μέσω της περιήγησης του αποκτά μια ολοκληρωμένη κι ευχάριστη αγοραστική εμπειρία με αποτέλεσμα να ενισχύεται σταδιακά το branding της επιχείρησης. Ωστόσο, μια mobile εφαρμογή μπορεί να αποτέλεσει κι ένα ισχυρό εργαλείο marketing, μέσω ενεργειών προώθησης, SMS, push notifications, mobile campaigns κ.ά.

3. ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Βασικός στόχος κάθε επιχείρησης είναι να έρθει κοντά στον δυνητικό της πελάτη και να τον μετατρέψει σε πιστό (loyal client). Σε μια εποχή όπου οι κινητές συσκευές αποτελούν το νούμερο ένα κανάλι επικοινωνίας, δίνεται στην επιχείρηση η δυνατότητα να έχει μια ολοκληρωμένη ψηφιακή παρουσία. Μέσω του mobile development, η επιχείρηση προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία σε μια πλατφόρμα που συνδυάζει πλήθος εύχρηστων εργαλείων.

  • Η περιήγηση στις εφαρμογές έξυπνων κινητών συσκευών δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να διεκπεραιώσει με ευκολία κι αμεσότητα διαδικασίες που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν χρονοβόρες (π.χ. παραγγελία, πληρωμή, υποστήριξη κ.ά.).
  • Η επιχείρηση μπορεί ανά πάσα ώρα και στιγμή να “μιλήσει” στον πελάτη της. Μέσω των push notifications ο καταναλωτής ενημερώνεται για κάθε ενέργεια της εταιρείας (λ.χ. προσφορές, εκπτώσεις κ.ά.) ακόμη και χωρίς να έχει πρόσβαση στο internet (off-line module). Φυσικά, εκτός από τις γενικού περιεχομένου αναδυόμενες ειδοποιήσεις, υπάρχουν κι αυτές που έχουν εξατομικευμένο χαρακτήρα και βοηθούν την επιχείρηση να διαμορφώσει το προφίλ του χρήστη. Με αυτόν τον τρόπο ο πελάτης ενημερώνεται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που τον αφορούν άμεσα με αποτέλεσμα να είναι θετικά προδιατεθειμένος για την υλοποίηση κάποιας αγοράς.

4. BUSINESS INTELIGENCE

Η χρήση εφαρμογών επιτρέπει στην επιχείρηση να συλλέξει δεδομένα υψηλής ποιότητας και πιστότητας. Αυτά τα δεδομένα, συχνά αναφερόμενα και ως “Big Data” κρύβουν πληθώρα υπερπολίτιμων πληροφοριών που η εταιρεία με την ανάπτυξη των σωστών εργαλείων δύναται να αποκωδικοποιήσει και να αξιοποιήσει για το BI (Business Inteligence) της. Με την ανάπτυξη σωστών εργαλείων ανάλυσης των δεδομένων, η εταιρεία ισχυροποιεί την θέση της έναντι του ανταγωνισμού καθώς μπορεί να συλλέξει πληροφορίες που στο παρελθόν ίσως να ήταν και αδύνατον. Συνεπώς, μέσω των mobile εφαρμογών, η επιχείρηση μπορεί να γνωρίσει τον πελάτη της και επιπλέον να κατανοήσει τον τρόπο που καταναλώνει.

Συνοψίζοντας, κάθε σύγχρονη επιχείρηση πρέπει να υιοθετήσει τις τελευταίες τεχνολογικές τάσεις εάν θέλει να έχει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών. Η τεχνολογική έκρηξη της εποχής έχει ως πυρήνα το mobile development κι οι επιχειρήσεις στρέφονται σε αυτό προκειμένου να προσεγγίσουν και να “κερδίσουν” τον σύγχρονο καταναλωτή.

“Το mobile δεν είναι πια το μέλλον, είναι το παρόν.”

Γιατί οι B2E Εφαρμογές είναι Απαραίτητες για την Επιχείρησή σας
5+1 ΛΟΓΟΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΤΕ ΣΤΟ B2B E-COMMERCE